Pressmeddelanden från HMS Networks

Få alla senaste finansiella och företagsnyheter från HMS Networks runt om i världen

Finansiella nyheter och pressmeddelanden från HMS Networks

HMS Networks årsredovisning 2015 finns nu på hemsidan www.hms.se/investors

by User Not Found | mar 29, 2016

HMS Networks årsredovisning 2015 finns nu att läsa på hemsidan. Tryckt årsredovisning kommer att finnas tillgänglig för beställning i mitten av april och kan beställas från bolaget genom att skicka ett mejl till ir@hms.se

Den engelska versionen av årsredovisningen beräknas finnas på hemsidan i mitten av april.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Gunnar Högberg, CFO och IR-ansvarig, telefon: 035-17 29 95
Staffan Dahlström, CEO, telefon 035-17 29 01

Informationen är sådan som HMS Networks AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande klockan 08.00 den 29 mars 2016.

HMS Networks AB (publ) är en världsledande leverantör av kommunikationsteknologi för industriautomation. Försäljningen som 2015 uppgick till 702 Mkr sker till mer än 90 procent utanför Sverige. Vid huvudkontoret i Halmstad samt i Ravensburg och Nivelles bedrivs produktutveckling och delar av tillverkningen. Försäljningskontor finns i Japan, Kina, Tyskland, USA, Italien, Frankrike, Belgien, Indien, England och Danmark. HMS har ca 450 anställda och producerar och marknadsför produkter under varumärkena Anybus®, IXXAT®, eWON® och Netbiter®. HMS är noterat på NASDAQ-OMX Nordiska Börs i Stockholm i kategorin Mid Cap, Information Technology.

Mediekontakt

JOAKIM NIDEBORN

Head of Investor Relations

Email: joni@hms.se

Ladda ner pressbilder från vårt bildbibliotek.

Klicka här

Fem anledningar att investera i HMS

Med en affärsidé i linje med framtiden och med innovation i blodet, är HMS därför ett bolag som siktar på framtida tillväxt.

Finansiell Information

Under det senaste årtiondet har HMS vuxit med i genomsnitt 20% per år. Läs mer om HMS-aktien och vår finansiella utveckling.

Finansiella Rapporter

Året har inletts stabilt för vår tillväxt och lönsamhet. Läs den senaste rapporten från HMS eller bläddra i vårt rapportarkiv.
Så styrs HMS

Bolagsstyrning

Bolagsstyrningen är viktig för utvecklingen av HMS' aktieägarvärden och investerarnas förtroende. Läs mer om hur HMS styrs.